Caz Müziğinde Dixieland

Dixieland, caz müziğinde bir üslup. Çoğunlukla cazın New Orleans’lı öncülerinin yarattığı ileri sürülürse de, birçok popüler müzik eleştirmeni bu terimin, beyaz Chicago müzikçilerinin, aralarında Jimmy Mc- Partland, Bud Freeman ve Frank Teschemacher’in de bulunduğu daha sonraki bir kuşağının müziğini daha iyi tanımladığı kanısını taşır.

New Orleans’lı beyaz müzikçiler, başta Avrupalılar olmak üzere bazı eleştirmenlerce önemsenmemişlerdir. Oysa bunlar, 1920’lerin başlarında Original Dixieland Jass (sonradan Jazz) Band adlı toplulukta Nick LaRocca ve New Orleans Rhythm Kings’de (ilk adı Friar’s Society Orchestra) Paul Mares ile birlikte çalışarak Siyah New Orleans üslubuna oldukça yaklaşan bir üslup oluşturmuşlar, 1920’ler ve 30’ların caz müziği üzerinde en az Siyah müzikçiler kadar etkili olmuşlardı. İki akım arasındaki belirgin farklar fazla olmamakla birlikte, beyaz New Orleans toplulukları, Siyahlara oranla ragtime ve Avrupa müziğinden daha çok, 19. yüzyıl Siyah etnik müziğinden daha az etkilenmişlerdir. Kor- netçi Freddie Keppard ve basçı Bili Johnson gibi New Orleans’lı müzikçilerin daha 1912’de Los Angeles’ta çalmış oldukları da belirtilmelidir. Bu da, cazın “ırmak boyunca” New Örleans’dan Chicago’ya doğru yayıldığı yolundaki basit inanışı kuşkulu kılmaktadır. Ayrıca bak. Chicago üslubu; New Orleans üslubu.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir